Thursday, February 10, 2011

Cuti-cuti CNY 2011

hari nie aku nk update cite cuti CNY ari tu. Oleh kerana kay dpat cuti pd CNY tu so kita org planning pusing setengah semenanjung. pehhh...bunyi mcm gempak je.

ahad 30/1/2011
di sebabkan kay tak leh tido lepas balik keje pg tu dlm kul 9pg kami terus gerak memulakan perjalanan dr kulim. sampai R&R Bukit Gantang berhenti rehat jap than aku sambung drive sbb kay dah mengantuk. aku drive naik Cameron Highland ikut Simpang Pulai. Sampai atas hujan. check in hotel than p mkan. lepas mkan terus naik hotel sebb hujan, nak berjalan pun tak best. so aktiviti hari tu lepak dlm hotel je.

Isnin 31/1/2011
pukul 9pg kita org kuar dah, nk berjalan-jalan. tapi hujan still turun renyai2,kedai pun byk tak bukak lagi. untuk tak membuang masa kita org p ke ladang teh, ingat nye leh la menikmati teh panas pg2 tu. kita org sampai kedai kat situ tak bukak lagi. so sesi bergambar je la....
lepas puas bergambar kami p ker Big Red Strawberry Farm, bergambar lagi. pukul 11 balik hotel berkemas untuk check out. kul 12 gerak turun ker tanah rata. kat tea plantation berhenti lagi untuk ambik gambar. kul 1 kita org turun dari tanah rata ikut Tapah, sbb nk ke kl pulak terpaksa la ikut Tapah. Turun ikut Tapah buat kan aku mabuk n muntah.
melawat ladang teh di pagi hari

bergambar di pagi hari

Harith dan strawberry

Harith di ladang strawberry

Tea Plantation

sampai KL dlm kul 4ptg terus ke HKL lawat Hannah Damia kat KK4, Pediatrik. nie 1st time aku jumpa dgn damia. sayu hati aku tgk anak kecil nie..kecik2 lagi dah di bedah. Mlm tu kita org tido kat damansara damai, umah adik aku. mlm tu mak n adik kembar aku pun ada baru sampai dari batu pahat. lepas dinner sesi beborak n bergosip..huhuhu dah lama tak jumpa.meet Hannah Damia

Selasa 1/2/2011
Hari nie cuti hari wilayah. aktiviti pd ari nie bawak mak n adik2 p lawat Hannah Damia. mak n adik2 pun tak penah jumpa damia lagi sejak dia lahir. sampai HKL pukul 1.30pm, damia nye tak de, yg ada kakak aku je. damia di beri rawatan kat bilik rawatan. kat hospital Harith seperti tempat2 lain tak reti duduk diam. berlari kehulu kehilir. last2 jumpa bilik mainan kat wad pediatrik tu, baru la boleh duduk diam.Harith di bilik mainan KK4 IPHKL
Pukul 3pm aku ajak mak lunch, sian sbb tunggu nk tgk damia gak lunch lambat sikit. lepas lunch p Sogo. punya la ramai org. aku lupa ari tu adalah cuti umum. so mak beli kan damia n rayyan baju terus balik HKL balik. lepak HKL sampai haabis waktu melawat. balik damansara damai lepas diner terus p shah alam, tido di rumah abg ipar ku..sbb esok nk gerak balik klntan pulak.

rabu 2/2/2011
gerak balik klntan pukul 11pg. keluar dari kl ok lagi sampai highway genting sepah...exit bentong dah jam. so sabar je lah...sama gak masa masuk bandar Raub pun jam gak. kita org konvoi 3 buah kereta janji jumpa kat R&R Gua Musang. smpai kat Gua Musang dah pukul 4pm...makan2 rehat2 than teruskn lagi perjalanan. sampai Kg laut pukul 8.30mlm. mandi2, diner, berbual2 terus tido.
Berehat di R&R Gua Musang
Khamis 3/2/2011
ari nie sesi lepak di rumah setelah 4hari berjalan je. ptg dlm pukul 6 bawa anak2 buah p pantai sri tujuh. aku bab2 pantai nie ngeri sikit kalo nk main air. main air kat tepi tak pe jgn mandi. so awal2 aku pesan dah kat anak buah aku jgn ke tengah..main air kat tepi2 je. harith lak mmg tak nak dekat. takut dia tgk ombak dtg. so harith main pasir je.
main ombak kat pantai sri tujuh

Harith yg takut dgn ombak
Jumaat 4/2/2011
hari nie lepak umah gak sbb kay, abah n BIL aku nk baiki rumah kat kg tu. dkt 11 mlm baru siap. sian dia org lepas2 mandi tido...

Sabtu 5/2/2011
Mlm baru keluar p pasar borong Wakaf Che Yeh. tak leh nk bershopping. org terlalu la ramai. org kelantan balik sempena CNY. lagi pun kali nie kita org p bawak harith jugak. harith yg berlari menyelit di celah2 org ramai, aku takut dia hilang je. itu la Harith selagi dia tak jumpa mainan selagi tu dia berlari cari tempat org jual mainan. dah dapat baru leh diam sikit n dia akan ckap "ayah lokong". mlm tu sekali lagi p mkn Chim Chum. kat sini pun agak kecewa. ramai org byk mkn dah hbis. so mkn apa yg ada je. yg best harith pun makan jugak.

Ahad 6/2/2011
hari last kat kelantan....gerak nk balik kulim pukul 12 tgh ari. masuk tanah merah jam dah. so berhenti jap kat rumah my SIL kat batu gajah makan2 than dlm kul 4 gerak balik kulim. hari nie semua org pakat balik...so keta agak banyak. sampai umah dlm pukul 8.30mlm. mandi2 lepas mkn....zzzzz.
seminggu berjalan esok nye sesi mendobi baju......