Thursday, February 17, 2011

Sakit Leher Akibat Salah Bantal

Bangun tido pg tadi terus rasa sakit leher. mulanya terbangun sbb mimpi. nie mesti aku tertido cara meniarap n kepala terteleng ke kiri dlam jangka masa lama. terkebil-kebil la aku atas katil, pikirkan cara nak bgn paling tak sakit. Lepas azan subuh je aku try bgn slow2. masa solat nak beri salam pertama tu aduh sikit gile leher. nk toleh ke kanan, tunduk n donggak, memang sakit.
gambar hiasan

bila harith bgn tido n suka datang peluk2 aku lagi la sakit aku nak tahan. rasa nk nangis je. aku try letak minyak panas, urut sikit2. tapi tak lega gak. last2 aku tak tahan, aku google untuk cara atau petua nak hilang kan sakit leher.
meh kita kongsi sama-sama. paling senang p klinik je jumpa doktor dan nie cara tradisional....

Merawat Sakit leher/tengkuk ketika bangun tidur(salah bantal)

1-Baca Bismillah….
2-Selawat ke atas Nabi Muhammad saw 3x
3-tepuk bantal yg diguna tadi 3x
4-tidur @ baring semula walau seminit
5-Insyaallah akan pulih.

masa kecik2 dulu kalo kena sakit leher, mak selalu suruh pukul balik leher dgn bantal yg kita gunakan. tak pun dia suruh jemur bantal yg kita guna kan tu. try la mana tau mujarab.

No comments:

Post a Comment