Saturday, September 17, 2011

Harith Penat lagi



Start semlm batuk harith jadi kerap dgn hingus mencurah-curah. Patutnya dari semalam lagi terus p klinik ambik ubat. Tapi mlm tadi baru p klinik. Balik klinik lepas mkn ubat harith dah mula penat. Sepanjang mlm merenggek dia ckp dia batuk. Nafas dia laju n berbunyi. kesian aku. Lelap 10 minit Harith akan terjaga dan merenggek. Nak je aku kejutkan incik suami ajak p hospital. Kesian tgk Harith bernafas mcm tu. Mcm org baru lepas berlari. Penat tu.

Tak cukup 6jam..aku bagi ubat lagi kat harith. Kesian tgk dia bernafas mcm tu. Lepas mkn ubat hampir kul 4pg baru harith lama sikit lelap, tapi kerap jugak bangun. Aku pulak tak sabar dah nak tunggu siang. Nak p klinik mintak harith sedut ubat.

kul 8.30pg kita org bawak harith p klinik. Dr suruh sedut ubat. Dr kata kalo p hospital kena tahan nie. Kat hospital sekurang-kurang 3 ke 4 kali kena sedut ubat. Lepas sedut Dr suruh balik makan ubat yg diberi mlm tadi. tghari sikit Dr suruh dtg lagi klinik sedut ubat.


pukul 2ptg baru aku p balik klinik. sedut ubat lagi. kesian anak ibu. balik rumah bagi harith ubat. nie sekarang harith tgh tido. harap2 dia bangun nnti dah kurang penat dia.

No comments:

Post a Comment