Thursday, September 29, 2011

Warded

Sekali lagi aku pasrah n redha dengan ketentuan mu ya Allah. Kali ke2 aku mengalami completely abortion. Masuk 10 minggu kerisauan aku jadi kenyataan. Aku redha.


menunggu doktor dtg, muka ku yg pucat lesi

Kali ni doctor pakar yg cek aku pagi tadi, kata aku incomplete abortion.

Dr. Hairani: ok incomplete abortion. better D&C. u boleh start puasa la. Masuk ward.

Aku: Tak leh bagi turun mcm biasa ke doctor?( sebenarnya takut )

Dr Hairani: I takut tak turun mcm biasa tu la I suruh buat D&C. takut infection.

Aku: emm...ok.

Dgn rasa terpaksa n takut...p la aku ni di cucuk drip, di ambil darah segala bagai, tanda tgn surat operation dgn Dr cina yg mengantuk asik silap cakap pas tu nak marah org( nasib ko abis shif dah lepas tu).

1st time kena cucuk drip...sakit!

pukul 8pg Dr pakar (lelaki) yg shif pg lak masuk cek. Dr nie aku tgk cool je. Dia suruh aku di scan sekali lagi. Pukul 10.30pagi aku di scan di bahagian pakar O&G, Dr yg pukul 8pg tadi nie jugak yg scan aku.

Dr Ruhaifi : ok pada saya, kosong dah rahim. habis keluar. kalo ikut saya tak payah buat D&C.
(aku masih ingt lagi kata2 dr Ruhaifi ni jugak msa 1st abortion, D&C nie ada jugak risikonya)

Dr Ruhaifi : ke awak nak buat jugak D&C.

Aku: saya tak nk lah. kalo dah betul kosong. tak yah la D&C. (sebenarnya aku takut)

Dr Ruhaifi: kalo mcm tu awak boleh balik. lepas nie boleh makan mcm biasa la.

Aku: tq dr.

alhamdulillah capai handset nak bgtahu incik suami, tetiba terdengar nurse duk sound dari belakang..."boleh kuar hospital tghari nanti ye". chatt! tau je apa aku nk buat.

balik la aku dlm wad 10 katil 8 tadi. balik2 wad, rasa nk pitam di tambah sakit kat tempat drip dicucuk. Baru teringat tak makan apa lagi sebb dr Hairani suruh puasa. makan alas perut dgn roti kaya( breakfast pg tadi aku ambik simpan dlm beg...nasib baik ambik) tanpa air. tak de air aku nk minum sbb masuk hospital awal pagi n tak terpikir akan warded.

pukul 12.30thari aku terpaksa la p mintak nasi kat pantri. sbb nurse yg sediakan mkanan tu ingt aku puasa. kena jugak mintak sebab aku rasa nak pengsan, kebulur n kehausan.

lauk hospital

pukul 1.30ptg baru la my heroes dtg. mandi2, bayar bil n check out. than p lunch sekali lagi bersama my heroes. balik rumah...rehat sambil taip ini blog.

teringat kata2 semangat dari sorg sahabat yg sms pg tadi

'ampa sabar nah. kena pecaya Allah selalu bg yg terbaik utk kita. so kita kena redha, nk terima yg terbaik dr Allah. insyaAllah nnti ada rezeki lagi'

p/s: tq my heroes, kawan2 dikala kami jauh dari saudara mara: Aida, Fairuz, ila.

No comments:

Post a Comment