Tuesday, August 2, 2011

Cerita 1 Ramadhan: Bila Anak Hilang

Berderau darah bila tau Rayyan hilang. bila tau je rayyan hilang, terus aku berlari cari dia, tanya org keliling nampak tak budak kecik baju kuning. tapi semua org yg aku tanya kata tak nampak. segala tempat dah aku cari. kepala otak aku dah fikir apa aku nk jawab dgn mama rayyan. bila tak jumpa aku mula fikir bukan-bukan, cepat2 aku doa supaya rayyan selamat n permudahkan aku untuk mencari dia...

Kepada sesiapa kehilangan anak berusia 2tahun 6 bulan, berbaju kuning berseluar hijau, sila mengambilnya dia bahagian.......

aku dgr je announcement tu terus aku berlari ke bahagian lobi hospital. sampai2 tgk rayyan nye tak de. aku tanye guard announcement tu suruh ambik budak tu kat mane? Guard tu jawab tak tau. salah aku tak dgr announcement tu sampai habis. aku berlari masuk balik kat bahagian wad. tanya org2 kat situ...dan dia org kata p hujung bahagian kecemasan.

berlari aku masuk bahagian kecemasan. tanya kaunter than dia bawak masuk bhgian kecemasan betul. tgk2 betul rayyan, Alhamdulillah. mata bergenang air mata si rayyan nye. terus aku dukung n peluk rayyan. ucap terima kasih pada nurse2 n doctor kat situ.

walaupun rayyan anak sedara aku. so sekarang nie aku dpt dah rasa mcm maner hilang anak.

Rayyan n Hannah



p/s: apa perasaan org yg buang ank ye?

1 comment: