Monday, August 8, 2011

Ramadhan ke7: Air Sirap bandung soda dgn Roti John

hari nie keluar p pasar ramadhan cari nasi kerabu. sbb aku teringin mkn tapi tak reti buat. kuih muih aku tak kasi incik suami beli, membazir je nnti. aku cakap roti Gardenia ada sebuku lagi kat umah tak makan dah nak expired. Air pun aku tak kasi beli. bulan2 puasa ni tak elok membazir.

sampai rumah dah pukul 7 mlm. lagi 36minit lagi nk berbuka. dgn pantas aku bancuh bahan nk buat roti john stail aku....huhuhu.

resepi: telur 2biji, daging ayam potong kecil2 , daun sup, garam sikit.

panaskan kuali leper than letak bancuhan tadi dlm satu senduk kecil saiz roti gardenia. than tekap dgn roti. agak2 dah masak angkat. lepas tu boleh la sapu mayonis n sos cili. senangkan.

air sirap bandung + soda: sirap, air gula, susu cair, air, air aiscrim soda dan ais

air nie selalu kat kg kalo ada kenduri sure buat. sedap. hilang dahaga. Alhamdulillah, lepas berbuka kurma, roti john dgn air sirap bandung soda, kenyang dah. Solat. Akhirnya nasi kerabu tadi mkn pukul 10 mlm. Lepas aku habis mengajar budak tution.


klik di sini, sini dan sini. terima kasih.

No comments:

Post a Comment