Friday, August 5, 2011

Masakan Ramadhan ke-4: Roti Jala Dan Kari Ayam

huhuhu.....emm, semperna ramadhan nie byk lak aku nak menaip. Start dari 1st Ramadhan aku tak de masak lagi untuk berbuka. semuanya beli dkat pasar Ramadhan. Ramadhan ke4 baru masak. pikir2 apa nk masak, tgk telur ada tepung ada, ayam ada....so aku buat roti jala. mula-mula nk bancuh adunan roti jala tu aku sms mak dulu untuk kepastian. yg aku tau tepung, telur, garam, air n sikit warna kuning. tapi sukatannya aku tak pasti tu yg sms mak...huhuhu.

sms mak: kalo tepung nye 1 cawan, airnye 1 cwan setengah, tlur sebijik, garam sikit, warna sikit.

dpt sms terus aku sediakan than masuk dlm blender supaya tak berketul. siap terus mula menjala....huhuhu. dpt la dlm 12 keping roti jala. Cukup la untuk aku n incik suami bawa bekal ke tmpat kerja.

sambil2 menjala tu masak kari ayam. simple je kari ayam aku. Bwg merah, bwg putih, halia, rempah 4 sekawan, rampah kari ayam, garam, air, ayam n santan.


Roti jala dgn kari ayam gambar dari google

p/s: gambar roti jala aku tak sempat ambik dah habis. huhuhu....sedap ker?

iklan dari churpchurp. Kalau rajin sila klik sini, sini dan sini ok. Terima kasih!

No comments:

Post a Comment